مدیریت کسب و کار

برترین کارآفرینان جهان( کارآفرینان برتر

برترین کارآفرینان جهان

در  مقاله قبل درباره کارآفرینی و چگونگی کارآفرین شدن توضیح دادیم ، در این مقاله می خواهیم برترین کارآفرینان جهان را به شما معرفی کنیم.(کار آفرینان برتر)

 

1. Jeff Bezos

جف بزوس متولد 1964، بنیانگذار و مدیرعامل تجارت الکترونیکی آمازون است او جز کار آفرینان برت است. وی با دارایی خالص 131 میلیارد دلار، در صدر لیست ثروتمندترین کارآفرینان قرار دارد.

وی آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین در سال 1994 تأسیس کرد. پس از آن، دیگر به دنبال بزوس نبود زیرا او مرتباً محصولات جدیدی را اضافه می کرد.

امروز، آمازون نه تنها بزرگترین بستر خرید آنلاین جهان است بلکه در بسیاری از مشاغل دیگر مانند خدمات وب آمازون، الکسا، جنگل، شنیدنی و غیره نیز علاقه های متنوعی دارد.

 

آمارزون

2. Bill Gates

بیل گیتس بنیانگذار شرکت نرم افزاری رایانه های شخصی شرکت مایکروسافت یکی از برترین کارآفرینان موفق دنیا است. با دارایی خالص 97 میلیارد دلار، گیتس در رده دوم کارآفرینان برتر قرار دارد.

وی به عنوان یکی از پیشگامانی که با استفاده از سیستم عامل “Windows” مایکروسافت، انقلابی در صنعت کامپیوترهای خانگی ایجاد کرد، به طور گسترده ای شناخته می شود.

مایکروسافت از سال 1975 آغاز به کار کرد، اکنون به شرکت های مختلف از جمله Skype ، LinkedIn ، Yammer ، Microsoft Mobile (قبلاً با نام نوکیا شناخته می شد) علاقه دارد. وی همچنین به طور فعال در پروژه های مختلف خیرخواهانه شرکت دارد.

 

کارآفرین برتر دنیا

3. Warren Buffett

وارن بافت یکی از موفق ترین سرمایه گذاران عصر ما است. وی با دارایی خالص 82 میلیارد دلار در رتبه 3 این لیست قرار می گیرد.

او مالک Berkshire Hathaway است که بیش از 60 شرکت از جمله Geico & Duracell را در اختیار دارد. وی متعهد شده است كه 99٪ از دارایی خود را به خیریه ها اهدا كند.

 

کارآفرین برتر

4. Bernard Arnault

برنارد آرنو هیئت مدیره و مدیرعامل مجتمع مد LVMH، بزرگترین شرکت کالاهای لوکس جهان است. با دارایی خالص 76 میلیارد دلار، او همچنین ثروتمندترین فرد اروپا است. LVMH بیش از 70 مارک تجاری را تحت پوشش خود دارد، او نیز جز برترین کارآفرینان دنیا است.

 

کارآفرینی چیست؟

5. Carlos Slim Helu

کارلوس اسلیم هلو صاحب America Movil، بزرگترین شرکت مخابرات تلفن همراه مکزیک است. وی با دارایی خالص 64 میلیارد دلار، در شماره 5 این لیست قرار دارد. همچنین، وی در بخشهای دیگر از جمله ساخت و ساز، کالاهای مصرفی، معدن، املاک و مستغلات و رسانه ها شراکت دارد.

 

مشاوره کارآفرینی

6. Amancio Ortega

آمانسیو اورتگا بنیانگذار Inditex جز کار آفرینان برتر است که زنجیره مد معروف Zara را اداره می کند. وی با دارایی خالص 63 میلیارد دلار در شماره 6 این لیست قرار دارد. Inditex  هشت مارک دارد و بیش از 7500 فروشگاه عظیم فعال در سراسر جهان دارد.

 

کارآفرینی

7. Larry Ellison

لری الیسون بنیانگذار شرکت نرم افزاری اوراکل یکی دیگر از برترین کارآفرینان موفق دنیا است. وی با دارایی خالص 62 میلیارد دلار در شماره 7 این لیست قرار دارد. اوراکل عمدتا در پایگاه های داده CRM است. و با خریداری اخیر NetSuite، یک جهش عظیم در ذخیره سازی اطلاعات در فضای اینترنت (cloud computing) انجام داد.

 

آشنایی با کارآفرینان برتر

8. Mark Zuckerberg

مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل معروف شبکه اجتماعی فیس بوک است. وی با دارایی خالص 62 میلیارد دلار ، در رده هشتم این لیست قرار دارد.خالی از لطف نیست بدانید مارک جوانترین مدیر در این لیست می باشد. از زمان تأسیس در سال 2004، فیس بوک جهش های زیادی داشته است.اخیراً ، فیس بوک به ترتیب شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان را به نام Instagram & WhatsApp خریداری کرده است. زاکربرگ متعهد شده است که 99٪ از دارایی های فیس بوک خود را به خیریه کمک کند

 

فیس بوک

9. Michael Bloomberg

مایکل بلومبرگ بنیانگذار و مدیر عامل رسانه ای عظیم بلومبرگ است. همانطور که ممکن است بدانید” بلومبرگ همچنین یک شرکت خدمات مالی و نرم افزاری است.

وی با دارایی خالص 55 میلیارد دلار، در شماره 9 لیست ثروتمندترین کارآفرینان قرار دارد. او همچنین یکی از اعضای “The Giving Pledge” است که در آن متعهد شده است نیمی از ثروت خود را به عنوان خیریه اهدا کند.

 

مدیران موفق کسب و کار

10. Larry Page

لری پیج بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Alphabet Inc، یکی از هلدینگ های گوگل است. گوگل علاوه بر بزرگترین موتور جستجوی جهان، مجموعه ای از سرویس های دیجیتال معروف مانند YouTube ،Maps ،Drive ،Cloud ،Gmail و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

 

صاحب گوگل کیست؟

 

اگر مایلید در زمینه بازاریابی و فروش ، مدیریت کسب و کار ، منابع انسانی ، برندینگ، کارآفرین و کارآفرینی  مشاوره تخصصی دریافت کنید کلمه مشاوره را به شماره 09170808088 پیامک کنید.

 

برای دریافت جدیدترین مقالات و اخبار ایمیل خود را وارد کنید

[mc4wp_form id=”6908″]

[divider]

[ux_slider style=”container” bg_color=”#762d91″]

[ux_banner height=”200px” slide_effect=”zoom-in” bg_color=”#762d91″ bg_overlay=”#762d91″ effect=”snow”]

[text_box width=”74″ position_x=”50″ position_y=”80″]

“در کلاب هاوس به مهدی حسینی بپیوندید”

[/text_box]

[/ux_banner]

[/ux_slider]
[divider width=”102px”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *