کتاب, مدیریت کسب و کار

خلاصه کتاب بهترین سال زندگی تو از دارن هاردی

روش های تعیین هدف و برنامه ریزی

دارن هاردی در کتاب بهترین سال زندگی تو دارن هاردی معتقد است که برای تحقق اهداف باید یک برنامه ‌ریزی دقیق و با جرات داشت. مهم‌ترین ویژگی کتاب بهترین سال زندگی تو این است که خواننده را به عمل‌گرایی و نوشتن اهداف به شفاف‌ترین شکل ممکن تشویق می‌کند. آنچه بر تأثیرگذاری کتاب می‌افزاید این است که مخاطب که اکنون دست به قلم شده می‌بایست در پایان هر فصل تمرین‌های هدفمندی را دنبال کند تا حداکثر نتیجه را کسب کند، این کتاب جزء بهترین کتاب های موفقیت است.بسیاری از افراد به دنبال دانلود رایگان بهترین سال زندگی تو pdf هستند. 

دارن هاردی در بخشی از کتاب  بهترین زندگی سال تو

می‌گوید به خواننده کمک می‌کند تا جواب سوالات خود را پیدا کند، سوالاتی از قبیل:

  • مقصود اصلی‌تان در زندگی چیست؟
  • چه چیزهایی به شما انگیزه می‌دهند و راهتان می‌ اندازند؟
  • چه چیزی کمک می‌کند تا شور و اشتیاقتان آن‌قدر دوام بیاورد تا به عجیب ‌ترین و دست ‌نیافتنی ‌ترین اهدافتان برسید؟
  • آیا تمام رویاهای بزرگ کودکی ‌تان یادتان می‌آید؟ رؤیاهایی که برای رسیدن به آن ‌ها نمی‌توانستید صبر کنید تا بزرگ شوید؟
دانلود صوتی کتاب صوتی بهترین سال زندگی تو

دارن هاردی

معرفی و خلاصه کتاب بهترین سال زندگی تو از دارن هاردی 

(Living Your Best Year Ever)

 دانلود صوتی کتاب صوتی بهترین سال زندگی تو (+)

فهرست این کتاب به شرح ذیل می باشد:

بخش اول؛ مقدمه

بخش اول: موفقیت و رشد شخصی اشخاص

بخش دوم: برنامه ریزی

بخش سوم: دورخیز

بخش چهارم: سیستم مدیریت موفقیت شما

دارن هاردی در کتاب بهترین سال زندگی تو:

بخش اول؛ مقدمه

بعضی‌ها از مفاهیم این کتاب می‌ترسند از داشتن هدف‌های بزرگ، در ترس و لرز هستند. از قدم گذاشتن بیرون از گَله متوسط‌ها و خارج‌شدن از محدوده آسایشِ میان‌مایگی می‌ترسند.

با انتخابِ اجرای این برنامه، خودتان را از بقیه یا دست‌کم ۹۷درصد باقی‌مانده مردم جدا کرده‌اید. همان‌ها که به خواسته‌های زندگی‌شان توجهی نمی‌کنند و برنامه‌ای برای خود نمی‌چینند که زندگی‌شان را در جهت رسیدن به آن اهداف شکل دهند.

اغلب مردم، بیش‌تر مایل هستند برنامه خریدِ خواروبار بنویسند تا این‌که برای زندگی‌شان برنامه بچینند. به همین خاطر است که پیشرو شدن در زندگی این‌قدر ساده است؛ کافی‌ست بایستید و به جلو حرکت کنید. اغلبِ مردم (۹۷درصدشان) نمی‌توانند خودشان را به زحمت بیندازند.

بخش اول: موفقیت و رشد شخصی اشخاص

۱- قدم اول، تعیین هدف:

نوشتن اهداف روی کاغذ نتیجه ‌ای ده برابر بهتر و بیشتر به ما می‌دهد. نوشتن در رسیدن به اهداف سرعت می‌بخشد و این امر را می‌توان مهم ترین فایده ان دانست. این امر موجب می‌شود بعداز نوشتن تنها و تنها روی آن‌ها تمرکز کنید و ذهن خود را از حواشی و موانع رسیدن به اهداف خود دور کنید. اما نکته مهم ان است که برای تحقق اهداف نباید از کار ایستاد، شرط اصلی تحقق نوشته ها دست به کار شدن است. اهداف باید کمّی، مشخص و شفاف باشند.

۲- قدم دوم، مرور کردن:

این کار از تکرار اشتباهات جلوگیری می‌کند.

۳- قدم سوم، قدردان باشیم:

در این بخش اشاره می‌شود که باید روی داشته ها و نقاط قوت خود تمرکز کنیم. مثبت اندیشی نیز از نکات مهمی است که در این بخش به ان اشاره می‌شود.

هنگامی که شما هدفتان را انتخاب کردید، ممکن است در میانه راه بر روی کمبودها و یا چیزهایی که بدست نیاوردید، تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود تا از هدف اصلی خود دور شوید. برای چیزهایی که متعلق به شماست شکرگذار باشید و بابت آن‌‌ها از خدا تشکر کنید. این کار به مثبت‌اندیشی شما نیز تا حد زیادی کمک می‌کند.

۴- قدم چهارم، ارزیابی زندگی:

موفقیت واقعی در یک بعدی بودن نیست، لذا این بخش تاکید می‌کند که موفقیت در تمامی ابعاد زندگی تعریف می‌شود. این بخش طرح ریزی را در همه ابعاد زندگی پیشنهاد می‌کند و معتقد است باید این طرح را دایره وار ترسیم کنید تا به درستی بچرخد.

 

۵- قدم پنجم، طراحی بزرگ:

هاردی در کتاب بهترین سال زندگی تو، بسیار زیاد بر روی این موضوع تاکید می‌کند و معتقد است تنها عاملی که تا حد زیادی به موفقیت شما کمک می‌کند، داشتن یک نقشه راه است.

۶- قدم ششم، پارامتر جادویی که نتایج خارق ‌العاده با خود به همراه دارد:

در واقع این پارامتر خود شمایید، از لحظه‌ای که شما تغییر کنید هر چیزی که اطراف شماست تغییر می‌کند و بهتر می‌شود. نگرش، اعتماد‌به‌نفس، فلسفه زندگی و شخصیت خود را ارتقاء دهید در نتیجه کل زندگی شما ارتقاء می‌یابد. 

۷- قدم هفتم، نقشه کار:

انعطاف و داشتن برنامه و نقشه در سناریوهای مختلف در راستای استفاده از فرصت ها و تهدیدها از جمله مهم ترین موارد این بخش هستند. 

۸- قدم هشتم، اجرا:

آنچه از تمامی مراحل قبل مهم تر است و آن چه تمام نتایج مراحل قبل را به نتیجه نزدیک می‌کند، این مرحله است، عمل!

پس از اینکه اهداف و مسیرهای خود را مشخص کردید دیگر وقت را ازدست ندهید و ایده‌هایتان را اجرا کنید. برای اجرای هر کاری، یک نقشه داشته باشید. در سیستم مدیریت موفقیت، نقشه نداشتن غیرممکن است. برای اجرای کارهای خود یک نقشه ایجاد کنید. بهترین کار این است که سه هدف اصلی خود را لیست کنید، نیازهای اولیه که برای رسیدن به هدف لازم است را تکرار کنید و در آخر هفته نتیجه را بررسی کنید.

بخش دوم: برنامه ریزی

داشتن برنامه ریزی برای رسیدن به هدف یکی از واجبات ضروری است 

بخش سوم: دورخیز

 در این بخش باید وضعیت سال گذشته خود را مشخص کنید و از نقاط قوت و ضعف خود، آگاه شوید و در پایان این بخش اهداف اصلی خود را پیدا کنید.

سایر آثار دارن هاردی ( بهترین کتاب های موفقیت)

  • اثر مرکب
  • امسال تکرار نخواهد شد(+)
  • استثنا باشید!
  • بهترین سال زندگی تو
  • دیوانگان ثروت ساز

اگر مایلید از مشاوره کسب و کار  استفاده کنید، همین الان کلمه مشاوره را به شماره 09170808088 ارسال کنید.

اگر مایلید اصول مدیریت کسب و کار را حرفه ای و کاربردی بیاموزید کلیک کنید

به Clubhouse مهدی حسینی بپیوندید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *