بازاریابی و فروش

فروش و بازاریابی کروی

فروش و بازاریابی کروی

فروش و بازاریابی کروی چیست؟ ZMOT چیست؟ روشی از فروش و بازاریابی است که با پرسیدن چند سوال از مشتریان،مشتری به مشکلاتش واقف می شود و خود مشتری به مزایای محصول برای حل مشکلش پی می برد، این روش یک روش روان شناسانه است.یک مدیرفروش باید تعیین کند که از کدام استراتژی و کدام روش بازاریابی و فروش باید محصول را معرفی و به فروش رساند.لحظه صفر حقیقت چیست؟  چطور می شود در بازاریابی و فروش از آن استفاده کرد؟اگر سازمان شما تولید کننده محصول و یا ارائه کننده خدمتی است پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید در این مطلب به شما خواهیم گفت زمانی که مشتری به فکر خرید می افتد چه فرآیندهایی را طی می کند تا خرید خود را قطعی کند.به عنوان یک مدیر و یا مدیر فروش و بازاریابی، باید با این حقیقت روبرو شوید که نحوه خرید مشتریان به دلیل سرچ در اینترنت نسبت به قبل بسیار تغییر کرده است.

فروش و بازاریابی کروی شامل 4 مرحله است :

1)  حقیقت یابی : که شامل سوال هایی کوتاه است در مورد وضعیت کنونی مشتری و چالش هایش
2) مساله یابی : فروشنده به دنبال یافتن مشکلات اساسی مشتری است . به صورتی که سوالات ذهن مشتری را به سمت مشکلات سوق دهد .
3)  سوالات تلویحی : مرحله معرفی محصول است که به صورت نا آشکار و در غالب پرسش سوال هایی که مشتری نا خودآگاه علت وجود مشکلش را عدم وجود محصول مورد نظر فروشنده دبداند .
4) سوالات ارزشی : تشویق مشتریان برای فکر کردن به مزایای محصول و بیان آنها باید توجه کرد که در این مرحله قاعدتا” باید مشتری متقاعد شده و فروش صورت گیرد . در هر چهار مرحله هیچ تحمیلی از سوی فروشنده صورت نمی گیرد .

 

تحقیقات نشان داده که تکنیک های خاتمه فروش در فروش های کوچک بسیار مؤثرند و بر عکس برای فروش هایی با حجم و مقیاس گسترده ، تکنیک فروش کروی به احتمال زیاد منجر به فروش بیشتر خواهد شد،اگر مایلید بدانید برای خرید سریع و بی قید و شرط مشتریان باید چه کرد با ما همراه باشید.

 

ZMOT چیست؟

لحظه ی آشنایی مشتری با محصول یا Zero Moment Of Truth که به اختصار آن را ZMOT می‌نویسند، در حقیقت نقطه آغاز آشنایی مشتری با برند و محصول و خدمات است.

برای مثال شما به هر دلیلی مایلید یک گوشی تلفن همراه خریداری کنید زمانی که این فکر و ذهنیت در شما ایجاد می شود شما دست به سرچ و تحقیق درباره گوشی های تلفن همراه میزنید، رنگ، برند،سایز،مشخصات فنی را مطالعه و آنها را مقایسه می کنید.

نظرات کاربران را خواهید خواند و سپس تصمیم به خرید می گیرید حال با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری کردید یا اقدام به خرید می کنید و یا از تصمیم خود صرف نظر می کنید.

 

“لحظه ای که شما تصمیم به خرید محصولی می گیرید جمع آوری اطلاعات می کنید و سپس محصول را می خرید یا منصرف می شوید را لحظه صفر حقیقت در بازاریابی می نامند.”

 

مدل لحظه صفر حقیقت در بازاریابی به زبانی ساده (ZMOT)

به زبان ساده لحظه صفر حقیقت یا ZMOT، همان لحظه‌ای است که جرقه خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت در ذهن یک فرد شکل می‌گیرد و بعد از آن از راه‌های مختلف شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد آن می‌کند. این جرقه می‌تواند خرید یک گوشی همراه و یا خرید آلبوم موسیقی خواننده مورد علاقه‌ تان از یک سایت باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اصطلاح لحظه صفر حقیقت، بیشتر برای خریدهای اینترنتی و مرتبط با فضای مجازی اهمیت پیدا می کند.

 

اهمیت لحظه صفر حقیقت یا لحظه سرنوشت ساز

لحظه صفر حقیقت برای تولیدکنندگان محتوا، فروشندگان و بازاریابان اهمیت زیادی دارد؛ زیرا درست در همین لحظه افراد یا همان مشتریان بالقوه شما به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستند تا بتوانند تصمیم خود را بگیرند. اگر شما بتوانید محتوای مطلوب و مفید و جذاب در اختیار مخاطبانتان بگذارید، احتمال اینکه بتوانید آن‌ها را مجاب به استفاده از محصولات و خدماتتان کنید، افزایش می‌ دهید.علاوه بر تولید محتوای مفید و ارائه آن به مشتریان بالقوه هرچه روی برندسازی خود بیشتر کار کنید راحتتر می توانید مشتریان را مجاب به خرید کنید.

 

برای خرید سریع و بی قید و شرط مشتریان چه باید کرد؟

  • یک بروشور یا کتاب الکترونیکی کم حجم و جذاب در مورد محصول یا خدمتتان به مخاطبان ارائه دهید.
  • محتوای مفید و مناسب در قالب مقاله تولید کنید به گونه‌ای که سوالات مشتریان بالقوه در آن پاسخ داده شده باشد.
  • از ویدئوهای آموزشی که در آن معرفی و نحوه استفاده از محصولاتتان آمده است، استفاده کنید.
  • بستری را برای مقایسه محصولات مشابه با هم، در سایتتان فراهم کنید.

 

لحظات سرنوشت ساز در بازاریابی و فروش کدامند؟

  • لحظه یک حقیقت یا First Moment of Truth (FMOT):لحظه‌ای که مشتری به صورت آنلاین یا آفلاین با محصولی رو به رو می‌شود. لحظه یک سرنوشت ۳–۷ دقیقه اول برخورد کاربر با محصول است و دقیقاً زمانی است که بازاریاب‌ها باید بتوانند بازدیدکننده را به خریدار تبدیل کنند.
  • لحظه دوی حقیقت یا Second Moment of Truth (SMOT):لحظه‌ای که مشتری از محصول استفاده می‌کند و کیفیت آن را تجربه می‌کند. زمان‌های مختلفی که مشتری از محصول استفاده می‌کند، لحظه‌های دوی سرنوشت هستند که باعث می‌شود مشتری اطلاعاتی به دست آورد و کاربر این اطلاعات را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می‌گذارد و بر تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید تأثیر می‌گذارد.
  • لحظه سه حقیقت یا Third Moment of Truth (TMOT):لحظه‌ای که کاربر بازخورد خود را دربارهٔ برند، محصول یا خدماتی ارائه می‌کند.
  • لحظه صفر حقیقت یا Zero Moment of Truth (ZMOT): لحظه قبل از خرید است که مشتری پیش از تصمیم‌گیری برای خرید ابتدا به صورت آنلاین دربارهٔ محصول یا خدماتی که به آن نیاز دارد جستجو می‌کند. به عنوان مثل جستجو دربارهٔ اطلاعات و نقد و بررسی‌های یک گوشی موبایل می‌تواند لحظه صفر سرنوشت باشد.

 

اگر مایلید در زمینه فروش و بازاریابی مشاوره تخصصی دریافت کنید کلمه مشاوره را به 09170808088 ارسال کنید

 

در این مقاله درباره فروش و بازاریابی کروی توضیح دادیم .اگر مایلید از مشاوره مهدی حسینی استفاده کنید کلیک کنید.

برای دریافت جدیدترین مقالات و اخبار ایمیل خود را وارد کنید

[mc4wp_form id=”6908″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *