مدیریت کسب و کار

موانع اجرايي مديريت مشاركتي

موانع اجرايي مديريت مشاركتي

موانع اجرايي مديريت مشاركتي چیست ؟، در مقاله قبلی مدیریت مشارکتی چیست و چرا باید از این روش استفاده کرد؟ را برایتان شرح دادیم در این مقاله می خواهیم موانع اجرایی مدیریت مشارکتی را برایتان شرح دهیم،با این که مدیریت مشارکتی فواید زیادی دارد اما با مشکلاتی روبرو است  با ما همراه باشید.

 

موانع اجرايي مديريت مشاركتي

1- مدیران با زیر دستان خود همدل نیستند و رابطه ی رئیس و مرئوسی بین آنهاست

2- نظام مديريت مشاركتي، يك سيستم داوطلبانه است و مديران ما داوطلب چنين سيستمي نمي‌شوند. و تمایل دارند تمام تصمیمات را خودشان بگیرند.

3- مانع ديگر، مشاركت زيردستان است.زیر دستان از خطا و تنبیه می ترسند.

4-  مديريت مشاركتي در سازمان‌هايي كه داراي بحران‌هاي محيطي و جو ناآرام و غيركارا بوده و از آرامش كافي برخوردار نيستند، پا نمي‌گيرد.در سازمان هایی که آرامش و همدلی و مشارکت وجود ندارد مدیریت مشارکتی ایجاد نخواهد شد.

5- مدیران برای مدیریت مشارکتی کارکنان را تشویق نمی کنند و برای آنها جایزه و یا پاداشی در نظر نمی گیرند.

6- عامل دیگر زمان است،برای اینکه که کارکنان بتوانند در مدیریت مشارکتی پیشرفت کنند و تصمیمات صحیحی بگیرند باید به آنها زمان داد و آنها را حمایت کرد.

7- كم‌اهميتي به آموزش يكي ديگر از موانع است.آموزش مشاركت‌كنندگان در زمينه اصول مشاركت، ابزارهاي آماري، ابزارهاي هفت‌گانه‌ گروه‌هاي كنترل كيفيت، روش‌ حل مسأله خلاقيت و نوآوري، تشكيل جلسات و مقوله‌هاي ديگر معمولاً بسيار كم‌ارزش‌ و بي‌اهميت تلقي مي‌شود و چون بابت آموزش بايد هزينه‌هايي هم صرف شود، معمولاً مديران اين روش‌ها را بي‌اثر و هزينه‌بر مي‌دانند و براي آن‌ها زحمت خاصي را متحمل نمي‌شوند و هر آنچه را كه در ابتدا و با زحمت فراوان به دست آمده است، به راحتي از دست مي‌دهند.

 

اگر مایلید از دوره های تخصصی بیزینس کوچینگ استفاده کنید ،همین الان کلمه بیزینس کوچینگ را به شماره 09170808088 ارسال کنید.

 

اگر مایلید اصول مدیریت کسب و کار را حرفه ای و کاربردی بیاموزید کلیک کنید

دوره بیزینس کوچینگ

 

اگر مایلید در زمینه دوره بیزینس کوچینگ مشاوره تخصصی دریافت کنید کلمه دوره بیزینس کوچینگ را به 09170808088 ارسال کنید

 

کلاب هاوس مهدی حسینی

به Clubhouse مهدی حسینی بپیوندید

 

اگر مایلید در زمینه فروش و بازاریابی ، مدیریت کسب و کار ، منابع انسانی ، برندینگ، مشاوره تخصصی دریافت کنید کلمه مشاوره را به شماره 09170808088 پیامک کنید.

 

برای دریافت جدیدترین مقالات و اخبار ایمیل خود را وارد کنید

[mc4wp_form id=”6908″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *