بازاریابی و فروش, دیجیتال مارکتینگ

موبایل مارکتینگ را می شناسید؟

موبایل مارکتینگ را می شناسید؟

موبایل مارکتینگ

 در دنیای امروزی موبایل ها نسبت به سال های گذشته حتی قابل قیاس هم نیستند. جوامع مجازی که در موبایل ها وجود دارد، تمامی سیاست های بازار را دگرگون کرده است. به شکلی که شما در گذشته برای تبلیغات مجبور بودید هزینه های گزاف بابت تبلیغات تلوزیونی و روزنامه ها پرداخت کنید، اما امروزه اکثر مردم دنیا بعلاوه ملیون ها ایرانی، زمان زیادی را روزانه در فضای مجازی می گذرانند و این به معنای بهترین بستر تبلیغاتی و بهترین مکان جهت معرفی محصول شما است.


موبایل مارکتینگ


چه عواملی در پیروزی تبلیغات موبایلی تاثیر دارند؟


تولید محتوای تاثیر گذار :

محتوا یکی از ارکان اصلی در موبایل مارکتینگ است. شما باید محتوایی را تولید و در اختیار مخاطب قرار دهید که با آن ها ارتباط برقرار کنند و مخاطب را مجبور به همراهی کنید. کلمات تاثیر گذار را فراموش نکنید.

 

رفتار مخاطبان را در نظر بگیرید :

شما در فضای مجازی فقط 3ثانیه زمان دارید تا مخاطبان را به خود جذب کنید. بنابراین باید تبلیغاتی را تولید کنید که با کمترین کلمات و توضیحات، بیشترین تاثیر را روی مصرف کننده بگذارید.

 

شخصی سازی کنید :

جزئیات را به هیچ وجه فراموش نکنید. در تبلیغات موبایلی شما با افراد مختلف با سن های مختلف در شهر های مختلف سر و کار دارید. بنابراین هنگام تبلیغات به این موضوع توجه داشته باشید.


دیجیتال مارکتینگ

 


 انواع شیوه های تبلیغات موبایلی


شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید! :

میزان بازخورد در شبکه های اجتماعی در کشور های مختلف، متفاوت است. برای مثال در ایران، تلگرام و اینستاگرام بهترین بستر تبلیغات موبایلی هستند و بیشترین بازدهی را به شما می دهند. شما با صرف کمترین هزینه و در زمان بسیار کمی نسبت به شیوه های قدیمی، می توانید به هدف خود برسید.

اینستاگرام امروزه در ایران از توجه بیشتری در بین مردم برخوردار است. یکی از خصوصیات بارز اینستاگرام این است که افراد زمان بیشتری را در این برنامه سپری می کنند و این به معنای بسترری بهتر برای تبلیغات شما می باشد. محتوای مناسب، تبلیغات هدفمند و ارتباط با مخاطبین را می توان به عنوان 3رکن اصلی در تبلیغات موبایلی و اینستاگرام دانست.

 

پیامک را  فراموش نکنید :

این نوع از تبلیغات تا همین چند سال قبل جزو موثرترین تبلیغات بود. امروزه با ظهور فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی، بسیاری این شیوه را فراموش کرده و به این روش توجهی نمی کنند. شما میتوانید با یک برنامه ریزی مناسب و مشخص کردن زمان و مطلب مشخصی، پیامک های تبلیغاتی را ارسال کنید و نتیجه قابل قبولی را دریافت کنید. توجه داشته باشید که مخاطب ها را از قبل انتخاب کنید و پیامک ها را به صورت کلی برای تمامی اقشار ارسال نکنید.

🔴 منشی پیامکی می تواند برای شما مفید باشد. برای مثال از مخاطبان بخواهید با ارسال عدد 3، لیست قیمت را دریافت کنند.


موبایل مارکتینگ


جذب مخاطب بر حسب مکان :

یکی از روش های متداول در موبایل مارکتینگ ، تبلیغات بر حسب موقعیت مکانی مخاطبین است. مثلا شما صاحب یک شرکت پخش هستید و می خواهید فقط به افرادی در که شعاع یک کیلومتری شما قرار دارند تبلیغات موبایلی ارسال شود. البته این نوع از خدمات هنوز به صورت نرم  افزاری در ایران وجود ندارد.

 

تبلیغات در اپلیکیشن ها :

این روش را همگی در اپلیکیشن ها دیده ایم. شما با ساخت یک ویدئو تبلیغاتی و ارسال آن به اپلیکیشن های پر طرفدار، می توانید تبلیغات خود را در ابتدا یا انتهای بازی ها یا برنامه های پر طرفدار قرار دهید.

 


افزایش دانلود اپلیکیشن، در 2حرکت


بازاریابی دو طرفه :

دراین روش شما با یکسری تعامل با شرکت های دیگر، بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید از ایمیل، شبکه های اجتماعی و.. برای تبلیغات و معرفی محصولاتتان استفاده می کنید.

 

محتوای جذاب بسازید :

به جرات می توان گفت که محتوای جذاب اصلی ترین برگ برنده برای شما می باشد. محتوای جذاب تولید کنید به شکلی که مخاطب را مجبور کند که بیشتر در صفحه شما وقت بگذراند و در نهایت از شما خرید کند.

 

کلام پایانی

تمامی مطالبی که در مقاله ی ( موبایل مارکتینگ را می شناسید؟ ) خواندیم، پیرامون بحث تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت بود. با عمل به نکات ذکر شده، مطمئنا راه درست را پیش خواهید گرفت. همچنین شما می توانید با مراجعه به بخش مقالات دیجیتال مارکتینگ ، مقالات بیشتری را مطالعه فرمایید.

جهت خواندن مقاله همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ کلیک کنید

🔴 بی صبرانه منتظر نظر، انتقاد یا  پیشنهاد شما را در بخش دیدگاه هستیم.

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *