کتاب, مدیریت کسب و کار

خلاصه کتاب اثر مرکب دارن هاردی

خلاصه کتاب اثر مرکب دارن هاردی

خلاصه کتاب اثر مرکب، دارن هاردی در کتاب اثر مرکب دارن هاردی توضیح داده که چگونه اهداف خود را به عادت های کوچک روزانه قابل انجام تقسیم کرده و سپس با استمرار در انجام این عادات، منتظر اثرات ترکیب آن باشیم.

عادات کوچک می تواند نتایج بزرگی به بار بیاورد، برای این که به نتایج بزرگ برسید از انجام کارهای کوچک شروع کنید.اگر به دنبال پیشرفت شخصی هستید، این کتاب جای خوبی برای شروع است! این کتاب به طور مؤثری بر هسته اصلی آنچه که بر پایه موفقیت تأسیس‌ شده به نگارش در آمده است.

ما مسئول واقعی زندگی خودمان هستیم. پیروزی و شکست‌هایمان تنها به خودمان مربوط هستند نه دیگران.برداشتن قدم‌های کوچک، دنبال کردن یک برنامه و پیوسته انجام دادن آن قدم‌های کوچک باعث می‌شود تا به موفقیت برسیم.خارج شدن از مرزهای ذهنی و عبور از آنها باعث می‌شود تا با ظرفیت‌های ناشناخته درونمان آشنا شویم.

کلیت مطالب کتاب در سه مورد زیر خلاصه می‌شود:

  • اهداف زندگی خود را به عادت‌های کوچک تبدیل کنید، مثلاً: خواندن یک صفحه از کتاب در روز، کم کردن یک شکلات از برنامه غذایی و …
  • عادت‌های روزانه را به طور مداوم در بلند مدت انجام دهید.
  • به طور کاملاً برنامه‌ریزی شده، ترکیب عادت‌های کوچک تأثیرات خود را در زندگی شما نشان خواهند داد.
دارن هاردی خلاصه کتاب اثر مرکب

اثر مرکب

معرفی و خلاصه کتاب اثر مرکب دارن هاردی

The Compound Effect

پی دی اف کتاب اثر مرکب رایگان 

فهرست کتاب اثر مرکب

  • تحسین‌های اثر مرکب
  • قدردانی
  • پیامی ویژه از آنتونی رابینز
  • مقدمه
  • فصل اول: اثر مرکب در عمل
  • فصل دوم: انتخاب‌ها
  • فصل سوم: عادت‌ها
  • فصل چهارم: تکانش
  • فصل پنجم:تاثیرات
  • فصل ششم: شتاب بخشی

خلاصه کتاب اثر مرکب:

فصل اول: اثر مرکب در عمل

“برای رسیدن به نتایج دلخواه باید زمان زیادی کارهای یکنواخت و خسته کننده انجام دهید و نتایج آن را بعد از مدت زمانی خواهید دید”

سطح هوش و استعداد شما مهم نیست زیرا میتوانید کمبود آنها و حتی نداشتن تجربه و مهارت را با تلاش زیاد و سخت کوشی جبران کنید.

خیلی ها فریب سادگی اثر مرکب را می خورند و خیلی زود از آن خسته می شوند، مثلا بعد از چند روز دویدن دست می کشند چون هنوز هم اضافه وزن دارند یا بعد از شش ماه تمرین،نواختن پیانو را رها می کنند چون به جز در یک نت ساده هنوز در چیز دیگری مهارت پیدا نکرده اند.

چیزی که آن ها نمی دانند این است که این گام های کوچک و به ظاهر ناچیز که پیوسته و در طول زمان انجام می شوند یک تفاوت بنیادین ایجاد می کنند .

مشکل ترین جنبه ی اثر مرکب این است که مجبوریم قبل از این که بتوانیم نتایج آن را ببینیم مدت زمانی را به طور پایدار و موثر در آن زمینه تلاش کنیم.

تنها راه رسیدن به موفقیت از طریق انجام پیوسته کارهای معمولی ،غیر جذاب ،غیر مهیج و بعضی وقت ها نظم و ترتیب های سخت روزانه ای است که در طول زمان ،مرکب شده اند. در ضمن بدانید که نتایج مدنظر ،زندگی دلخواه و شیوه ی زندگی رویایی تان وقتی اتفاق می افتد که اثر مرکب را به خدمت بگیرید.

مشکل ترین جنبه ی اثر مرکب این است که مجبوریم قبل از این که بتوانیم نتایج آن را ببینیم مدت زمانی را به طور پایدار و موثر در آن زمینه تلاش کنیم.

فصل دوم: انتخاب ها

هر انتخاب تان رفتاری راشروع می کند که به مرور زمان به یک عادت تبدیل می شود . اگر انتخاب بدی کنید مجبورید دوباره همه چیز را از اول شروع کنید و انتخاب های جدیدی کنید که اغلب سخت تر هستند.

اگر اصلا انتخابی نکنید در واقع انتخاب کرده اید که دریافت کننده منفعلی از هر چیزی باشید که سر راه تان قرار می گیرد. در واقع شما انتخاب هایی می کنید و بعد انتخاب های تان شما را می سازند هر تصمیمی هر چند کوچک و بی اهمیت مسیر زندگی تان را عوض می کند .

چیزهای ساده ی زندگی تان را نادیده نگیرید چون همین ها باعث اتفاقات بزرگ در زندگی تان می شوند. بزرگ ترین تفاوت موفق ها با ناموفق ها این است که موفق ها تمایل دارند کارهایی را انجام که ناموفق ها مایل به انجام شان نیستند.

عادت های مخرب را حذف کنید و عادت های مثبتی را که نیاز دارید ایجاد کنید و در این صورت می توانید زندگی تان را به هر مسیری که آرزویش را دارید هدایت کنید.

فصل سوم: عادت ها

عادت یعنی یک رفتار اکتسابی که تقریبا یا کاملا غیر ارادی شده است .ما هر روز صبح بعد از بیدار شدن دندان هایمان را مسواک می کنیم و موها را شانه می کنیم این رفتارها تبدیل به عادت شده اند.

عادت ها هرچه قدیمی تر باشند بزرگ تر می شوند ریشه هایشان عمیق تر می شود و سخت تر از ریشه بیرون می آیند بعضی از آن ها خیلی بزرگ می شوند و ریشه های خیلی عمیقی پیدا می کنند طوری که حتی جرات نمی کنید برای از بین بردنشان تلاش کنی.

آدم های موفق از یک خصیصه ی مشترک برخوردارند همه ی آن ها عادت های خوب دارند البته معنی اش این نیست که عادت های بد نداشته باشند عادت های بد دارند ولی تعدادشان زیاد نیست.

آدم های موفق لزومن باهوش تر یا با استعدادتر از بقیه نیستند بلکه عادت های شان آن ها را در مسیری قرار می دهد که آگاه تر ،باهوش تر،لایق تر ،آماده تر و با مهارت تر شوند.با تکرار و تمرین باید تعداد عادات بد را کاهش و عادات خوب را افزایش دهیم.

چهار استراتژی برای ریشه کن کردن عادت های بد

۱-کشف محرک ها: که باعث به وجود آمدن عادت های بدتان می شوند را شناسایی کنید.

۲- پاک سازی خانه :ازهرچیزی که عادت های بدتان را فعال می سازد خلاص شوید مثلا اگر میخواهید نوشیدن قهوه را کنار بگذارید قهوه سازتان را جمع کنید و آن کیف پراز قهوه تان را به همسایه خواب آلودتان بدهید.

۳-جایگزین کردن:ببینید چه رفتار هایی را می توانید جایگزین یا حذف کنید یا اینکه تغییرشان دهید.

۴-آرام شروع کنید :برای رهایی از عادت های بدتان گاهی لازم است آرام شروع کنید.

چهار  استراتژی برای ایجاد عادت های خوب

۱-خودتان را برای موفقیت آماده نگه دارید

۲-به اضافه کردن فکر کنید نه کم کردن

۳-کارهای تان را به دیگران بگویید

۴-یک همراه موفقیت پیدا کنید

فصل چهارم:تکانش

قانون اول نیوتن را به یاد می آورید که به آن قانون اینرسی هم گفته می شود اجسام ساکن ،تمایل به سکون دارند مگر این که نیرویی خارجی بر آن ها اعمال شود و اجسام متحرک تمایل دارند به حرکت شان ادامه دهند مگر این که چیزی مانع تکانش آن ها شود.

شما با برداشتن یک قدم کوچک و انجام یک عمل در هر زمان شروع می کنید و پیشرفت تان آرام و آهسته است اما به محض این که عادت تازه شکل گرفته تان شروع به تاثیر گذاری کرد تکانش بزرگ هم به شما ملحق می شود و موفقیت و نتایج تان به سرعت مرکب می شوند.

آیا تا به حال شگفت زده نشده اید که چرا افراد موفق به موفقیت های بیشتری می رسند؟ ثروتمندان ،ثروتمند تر می شوند؟ آدم های خوشحال، خوشحال تر؟ و آدم های خوش شانس بیشتر شانس می آورند ؟ آن ها به تکانش دست یافته اند

وقتی به تکانش برسید بی وقفه شما را به جلو می برد. اما تکانش در هر دو سمت این معامله عمل می کند و می تواند به نفع شما یا علیه تان باشد از آن جایی که اثر مرکب همیشه موثر است اگر عادت های بدتان به حال خودشان رها شوند نیرویی ایجاد می کنند که شما را به قعر شرایط و عواقب شوم و غیر قابل کنترل می فرستد .

چگونه می توانید تکانش بزرگ رابه زندگی تان فرا خوانید ؟

۱-انتخاب هاو تصمیم های جدید بر اساس اهداف و ارزش های اصلی تان

۲-به کار بستن آن انتخاب ها از طریق رفتار های مثبت و سازنده

۳-تکرار کافی آن اقدامات و اعمال مثبت برای به وجود آمدن عادت های جدید

۴-تبدیل رویه ها و ریتم های رفتاری به کار های منظم روزانه

۵-ثابت قدم و پایدار ماندن برای یک دوره ی به اندازه کافی و طولانی

فصل پنجم: تاثیرات

سه نوع از تاثیرات روی هرشخصی اثر می گذارند:

  • ورودی ها (چیزی که مغزتان را با آن تغذیه می کنید)
  • ارتباط ها (آدم هایی که وقت تان را با آن ها می گذارانید)
  • محیط (اطرافتان)

فصل ششم:شتاب بخشی

وقتی شرایط عالی باشد همه چیز آسان است هیچ حواس پرتی و مزاحمتی وجود ندارد. فریب ها و وسوسه ها برای رها کردن تلاش تان اغوا کننده نیستند و هیچ چیزی قدم های شما را سست نمی کند.

وقتی شرایط سخت است مشکلات پیش می آیند فریب ها و وسوسه ها بزرگ هستند و همان وقتی ست که شما باید شایستگی تان رابرای پیشرفت اثبات کنید همان طور که جیم ران گفته بود:

آرزو نکنید که ای کاش آسان تر بود آرزو کنید که خودتان بهتر بودید.

خرید کتاب اثر مرکب(+)

اگر مایلید از مشاوره کسب و کار  استفاده کنید، همین الان کلمه مشاوره را به شماره 09170808088 ارسال کنید.

اگر مایلید اصول مدیریت کسب و کار را حرفه ای و کاربردی بیاموزید کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *