دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

 

در کشور ما، ماهیت و معنای دیجیتال مارکتینگ به خوبی برای افراد جامعه تعریف نشده است. همین الان اگر شما از چند نفر از اطرافیانتون این سوال را بپرسید، جواب های متفاوت و جالبی را خواهید شنید. در این مقاله قصد داریم تا مفهوم، محاسن و ابزار های دیجیتال مارکتینگ را با یکدیگر مرور کنیم. همچنین شما می توانید در بخش مقالات دیجیتال مارکتینگ ، مقاله های بیشتری با موضوع دیجیتال مارکتینگ مطالعه فرمایید.


آژانس بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ را بشناسید


تعریف ساده از دیجیتال مارکتینگ


ساده ترین تعریف برای دیجیتال مارکتینگ عبارت است از، هر گونه فعالیتی که شما در فضای مجازی و اینترنت انجام می دهید، مانند تبلیغات، نظر سنجی، تولید محتوای آموزشی و.. که منجر به فروش یا افزایش فروش شما شود، جزوی از دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. امروزه اگر کسب و کار شما وارد دنیای دیجیتال نشده است، یعنی شما از بازار عقب مانده اید و رقبای شما، یک بازار هدف جدید یافته اند.

در مرحله اول از پلن دیجیتال مارکتینگ ، شما باید مخاطبان خود را مشخص کنید تا پس از ارزیابی متوجه شوید که مخاطبان شما بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعالیت دارند و شما بیشتر تمرکز خود را روی همان قسمت بگذارید. شما باید اطلاعات و مطالب مرتبط با فعالیتتان را در فضای مجازی و سایت، به اشتراک بگذارید تا مخاطبینتان اطلاعات کامل از محصول یا خدمات شما داشته باشند. در صورتی که مشتریان اطلاعات کافی از محصول یا خدمات شما نداشته باشند، خریدی هم نخواهند داشت.

تکنیک های فروشندگی

5 حرکت طلایی در فروش آنلاین


عناصر تشکیل دهنده، دیجیتال مارکتینگ


دیجیتال مارکتینگ شامل فعایت ها و ابزار های مختلفی می شود که بسیار گسترده است. در این قسمت می خواهیم عناصر اصلی تشکیل دهنده دیجیتال مارکتینگ را که باعث جذب مشتری و افزایش فروش می شوند را با یکدیگر مرور کنیم.

 


بهینه سازی موتور جستجو (SEO)


در ابتدا این را بدانید که سئو یک مبحث بسیار مفصل است و شما برای پیشبرد کار خود در اینترنت باید سئو سایت را فرا بگیرید تا از هزینه های بیجا، جلوگیری کنید. منظور از بهینه سازی موتور جستجو، تمامی کارها و ترفند هایی است که شما بر روی سایت خود انجام می دهید تا کاربران از طریق جستجو در گوگل، به سایت شما مراجعه کنند. شاید جالب باشد که بدانید که حدود 70% کاربران اینترنت، از طریق موتور های جستجو (مانند گوگل) به سایت شما مراجعه می کنند. پیشنهاد می کنم مقاله منظور از SEO چیست؟ و مقالات مرتبط با SEO را در بخش مقالات دیجیتال مارکتینگ مطالعه فرمایید.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ را بشناسید


بازاریابی محتوا چیست؟


همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کاربران سایت یا شبکه های اجتماعی، تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد محصول یا خدمات شما نداشته باشند، خریدی هم نخواهند داشت. وظیفه شما تهیه مطالب مفید و مربوط به کسب و کارتان است. شما اگر محتوای مفید و کاربردی را در اختیار کاربران قرار دهید، آن ها را به مشتری خودتان تبدیل کرده اید. 

در ابتدا مطالبی را تهیه کنید که، در عین مفید بودن، تبلیغ محصول یا خدمات شما هم باشد. اما توجه داشته باشید که بُعد تبلیغاتی مطالبتان را زیاد نکنید، زیرا باعث بی اعتمادی مشتریان می شود. در سایت یا وبلاگ خود باید مطالبی را قرار دهید که برای کاربران مفید و کاربردی باشد. در صورتی که مخاطبان شما متوجه مفید بودن محتوای شما بشوند، خود به خود تبدیل به مشتری شما شده و صفحه شما را به دیگران هم معرفی می کنند.

قصد شما کشاندن افراد به سایتتان است و این امر حتی اگر به خرید هم منتهی نشود، باز هم برای شما سود دارد چون باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. از این رو باید کاری کنید تا نظرات مثبت را به سمت خودتان جذب کنید. در اولین قدم یک بخش نظرات در سایت خود معین کنید و در انتهای مقالات از کاربران بخواهید تا نظرشان را بنویسند. این امر باعث می شود شما معایب و محاسن کار خود را بیابید. از طرفی دیگر کاربران زمانی که ببیند شما توجه زیادی به نظرات دارید، اعتماد بیشتری به شما و سایت شما خواهند داشت.

خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ را بشناسید


یک سایت ساده و زیبا!


تمامی ابزارها و ترفند های دیجیتال مارکتینگ، فقط یک وظیفه دارند و آن هم هدایت مشتری به سایت شما است. بنابراین ظاهر سایت شما بسیار مهم است چون طی یک نظر سنجی توسط شرکت Adobe، حدود 37% کاربران زمانی که از ظاهر سایت شما خوششان نیاید، حتی در صورت دارا بودن محتوای مفید، سایت شما را ترک خواهند کرد.

شما به یک سایت با ظاهری ساده ولی با رنگ های جذاب نیاز دارید. سایت شما باید ساده و کارامد باشد تا کاربران در استفاده از آن دچار مشکل نشوند. شما طراح نیستید، بنابراین پیشنهاد می کنم یک طراح خوب را بیابید تا طراحی سایت را به بهترین شکل برای شما انجام دهد. تجربه کاربران هنگام حضور در سایت شما، تنها معیاری است که باعث می شود سایت شما را به دیگر معرفی کنند.

 


فضای مجازی را فراموش نکنید


شما به هر طریقی باید از تمام پتانسیل های موجود در فضای مجازی استفاده کنید. شبکه های اجتماعی بهترین مکان و بهترین فرصت برای جذب مشتریان است. این روز ها شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی افراد را تشکیل می دهد و از این رو بهترین مکان برای جذب مشتری است. در اصل راه اندازی شبکه های اجتماعی برای شما هزینه ای ندارد اما زمانی که یک بازخورد خوب از این شبکه ها دریافت کردید، باید به فکر تبلیغات و جذب مشتری بیشتر باشید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ را بشناسید


تبلیغات در گوگل!


همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، SEO سایت و یکسری کارهای دیگر لازم است تا سایت شما به صفحه اول گوگل برسد. اما SEO یک مبحث نسبتا زمان بر است و نیاز به تایید گوگل دارد تا صفحه شما به لینک اول دست یاید. اما در صورتی که شما به تبلیغات یا جذب مخاطب نیاز داشته باشید و از لحاظ مالی با موضوع مشکلی نداشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه ای به گوگل، لینک خود را به صفحه اول بیاورید و ترافیک و مخاطبین زیادی را جذب کنید.

انواع دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

کلام پایانی

تمامی مطالبی که در مقاله ی ( دیجیتال مارکتینگ را بشناسید ) خواندیم، پیرامون بحث دیجیتال مارکتینگ و ترفند هایی بود که باعث افزایش فروش اینترنتی شما می شوند. همچنین شما می توانید در قسمت مقاله های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ ، مقاله های بیشتری، با موضوعات مختلف را مطالعه فرمایید.

جهت خواندن مقاله بازاریابی دهان به دهان چیست؟ کلیک کنید

🔴 بی صبرانه منتظر نظر، انتقاد یا پیشنهاد شما در بخش دیدگاه هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *