دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در کل به هرگونه بازاریابی در اینترنت، اپلیکیشن ها و رسانه های دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ می گویند. در دیجیتال مارکتینگ، اپلیکیشن موبایل، تلگرام، اینستاگرام و… مغازه شما محسوب می شوند. هرچقدر که شما در دیجیتال مارکتینگ قوی تر باشید، در بازار نیز جایگاه بهتری خواهید داشت و در نهایت فروش بیشتری خواهید داشت. یکی از محاسن کسب و کار اینترنتی این است که شما کمتر از کسب و کار واقعی هزینه می کنید و با چند کلیک نتیجه کار خود را می بینید.

مقاله دیجیتال مارکتینگ


دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده!


اگر بخواهیم به ساده ترین روش دیجیتال مارکتینگ را تعریف کنیم: افزایش فروش محصول یا خدمات شما از طریق رسانه های الکترونیکی و فضای مجازی را دیجیتال مارکتینگ می نامند. در دیجیتال مارکتینگ سرعت کار و سادگی استفاده از خدمات، بسیار بالاتر از بازاریابی سنتی است و به همین دلیل هر روز بر محبوبیت دیجیتال مارکتینگ افزوده می شود. بازاریابی دیجیتالی مزایای زیادی دارد نسبت به بازاریابی سنتی و روش های دیگر. مهمتری حسن بازاریابی دیجیتال (DIGITAL MARKETING)، امکان دسترسی آسان به میلیون  ها مخاطب می باشد. وظیفه بازاریابان دیجیتالی تحلیل فرآیند دیجیتال مارکتینگ است. مثلا چه چیزهایی برای چه مدت بیشتر دیده شده است یا بازدهی محتوا را بررسی می کنند.

 


رسانه دیجیتال را جدی بگیرید!


شما در رسانه های دیجیتال به راحتی در هر زمان و مکان به تمامی اطلاعات دسترسی دارید. یک رسانه دیجیتال همیشه در حال رشد است و مخاطبان رسانه علاوه بر دریافت خدمات، در این  رسانه ها با دوستان خود یا مشتریان شما هم در ارتباط هستند. افراد همواره به دنبال برندی هستند که ارتباطاتی شخصی ساز داشته باشد و پیشنهاد هایی که می دهد متناسب با نیاز آن ها باشد. رسانه های دیجیتال بهترین بستر تبلیغاتی و بازاریابی برای برن شما است.

 


دلیل اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟


مهمترین حسن دیجیتال مارکتینگ، عدم نیاز به پرداخت مبالغ بالای بازاریابی است. اینترنت و فضای مجازی تمامی مخاطبان شما در سراسر دنیا را در یک بستر مناسب جمع کرده و شما را به آن ها نشان می دهد. یک نکته طلایی در بحث بازاریابی الکترونیکی، این است که شما به راحتی با ابزاری مثل تحلیلگر وبسایت می توانید میزان اثر بخشی کار خود را بسنجید.

در کل برای اینکه پتانسیل این بازار را درک کنید و در انتها به موفقیت برسید، باید ابزار ها و علوم دیجیتال مارکتینگ را به صورت کامل فرا بگیرید تا در انتها به یک نتیجه خوب از کار خود دریافت کنید.


دیجیتال مارکتینگ

 


ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را می شناسید؟!


1- ابزارهای تحلیلی:

  • گوگل آنالیتیکس (مخضوض سایت است) :

این ابزار ها به شما کمک می کنند تا بدانید که چه تعداد کاربر روزانه به سایت شما مراجعه می کند، خرید می کنند، عضو می شوند و در کل رفتار مشتری را برای شما به نمایش می گذارد. این روال مانند یک مغازه در دنیای واقعی است که به شما تعداد، رفتا و علایق مشتریان شما را می گوید.

 

2- ابزارهایی برای تشخیص جایگاه شما

  • ایمیل مارکتینگ
  • بهینه سازی موتور های جستجو (SEO)

در کل این ابزارها هستند که جایگاه شما را در گوگل مشخص می کنند. شما با استفاده درست از این ابزارها می توانید در لینک اول گوگل قرار بگیرید و بیشتر در معرض دیده شدن قرار بگیرید.

 


کانال های دیجیتال مارکتینگ را بشناسید!


تبلیغات کلیکی (Display Advertising):

در نوار کناری سایت های معروف بنرهایی هستند که برای تبلیغ مناسب است و باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

 

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing):

در این نوع بازاریابی، شما محتواهای مفیدی را به اشتراک می گذارید و از این طریق مشتری های وفادار را به خود جذب می کنید.

 

بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate Marketing) :

در این نوع از بازاریابی، در جهت جذب کاربر یا فروش باید کمسیون پرداخت کنید.

 

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing):

در این روش شما باید به یک تعامل با مشتری ها برسید و از طریق ایمیل بازاریابی و اطلاع رسانی کنید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing) :

شما برای محبوبیت و بازدهی بیشتر سایت خود نیاز به کاربران فضای مجازی دارید. بازاریابی در فضای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام ، فیسبوک و… را بازاریابی شبکه های اجتماعی می نامند.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) :

بهینه سازی موتور های جستجو به معنای این است که شما با محتوای خوب و طی یک روند طبیعی در گوگل رتبه می گیرید.

 

بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing):

در این نوع از بازاریابی دیجیتالی، بیشتر روی موضوع تبلیغات پولی متمرکز است. شما با پرداخت پول به گوگل و سایت ها برای تبلیغات کلیکی و گرفتن رتبه در گوگل، مخاطبان خود را افزایش می دهید.

 


3 عنصر طلایی در بازاریابی الکترونیک


  • نیاز های خود را از اطلاعات بی انتهای اینترنت استخراج کنید تا بهترین تصمیم را در سریعترین زمان بگیرید.
  • سعی کنید ارتباط خود را با مشتریان در فضای اینترنتی و فضای بازاریابی سنتی، افزایش و مدیریت کنید.
  • هر روز با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و به سوالاتشان پاسخ بدهید.


3چالشی که پیش روی بازاریابان دیجیتال است!


  1. از آنجایی که تبلیغات در رسانه های دیجیتالی از رسانه های سنتی هزینه کمتری دارد، بنابراین انواع کسب و کار ها به دنبال جایگاهی در رسانه های دیجیتالی هستند و این کار شما را دشوار می کند.

  2. کاربران و مصرف کنندگان یک حجم بالا از اطلاعات را در رسانه دیجیتالی باقی می گذارند که بررسی و رسیدگی به آن ها دشوار و زمان بر است.

  3. تعداد فضاهای دیجیتال و رسانه های دیجیتالی رو به افزایش است و کاربران از رسانه های مختلفی استفاده می کنند.

 


5 حُسن دیجیتال مارکتینگ 


1- شخصی سازی کنید :

در بازرایابی سنتی شما به هیچ وجه نمی توانید خدمات یا سفارش خصوصی داشته باشید. اما در بازار امروزی افراد به دنبال خدمات خصوصی و سفارشی هستند. در دیجیتال مارکتینگ شما می توانید با شناخت و استفاده از علایق کاربران، پیام های سفارشی برای آن ها ارسال کنید. در کل می توان از شخصی سازی به عنوان بزرگترین مزیت دیجیتال مارکتینگ نام برد.

 

2- هزینه ها را کم کنید :

در بازاریابی به روش سنتی، تنها راه تبلیغات ابزارهایی مانند بیلبورد و تبلیغات تلوزیونی است. اما در دیجیتال مارکتینگ، محصولات و فضا به شکلی است که تمامی شرکت های کوچک و بزرگ با هزینه های متناسب با کسب و کارشان می توانند بازاریابی و جذب مشتری نمایند.

 

3- نتایج را بسنجید :

شما چگونه می توانید تعداد افرادی که بیلبورد شما را دیده اند را به دست آورید؟!

در بازاریابی به روش سنتی این امر امکان پذیر نمی باشد. اما در دیجیتال مارکتینگ تمامی گزارش ها کاملا دقیق است و این می تواند راه را برای شما هموار کند. برای مثال تعداد دقیق افرادی که ایمیل تبلیغاتی شما را باز کرده اند را به شما نشان می دهد.

 

4- بهینه سازی کنید :

تمامی امور در دیجیتال مارکتینگ با گزارش همراه است. این بدان معناست که اگر میزان عملکرد شما با خروجی متناسب نبود، به راحتی می تواند مشکل را پیدا کنید. حتی می توانید چیز های متفاوتی را امتحان کنید و با یکدیگر بسنجید و دریابید که کدام عملکرد بهتری داشته است.

در دیجیتال مارکتینگ مشتری شما با یک کلیک تبلیغ شما را می بینند و نیازی به رانندگی یا مغازه رفتن نمی باشد.

 

5- به مخاطبین بیشتر دست پیدا کنید :

در کل دیجیتال مارکتینگ بر پایه اینترنت بنا شده است و به همین دلیل طیف وسیعی از انسان ها را هدف قرار می دهد. اما در بازاریابی به روش سنتی، شما به یک منطقه محدود می شوید. 

 

کلام پایانی

تمامی مطالبی که در مقاله ی ( دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ) فقط در بحث دیجیتال مارکتینگ می باشد. دیجیتال مارکتینگ یک بازار وسیع و تقریبا رایگان برای بازاریابان است. شما می توانید با مراجعه به قسمت مقالات دیجیتال مارکتینگ ، مقالات بیشتری در بخش بازاریابی دیجیتال مطالعه فرمایید.

جهت خواندن مقاله 5 اصل طلایی در افزایش فروش آنلاین کلیک کنید

  • بی صبرانه منتظر نظر، انتقاد یا  پیشنهاد شما را در بخش دیدگاه هستیم.

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *