بازاریابی و فروش, دیجیتال مارکتینگ

همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ

همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ

در اصل می توان از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش قدیمی در بازاریابی دیجیتال نام برد. در حالی که امروزه میزان ایمیل های اسپم زیاد شده است، اما هنوز هم روش ایمیل مارکتینگ طرفداران بسیاری دارد و کاربردی می باشد. با ما همراه باشید تا مفهوم و کاربرد این روش را با هم مرور کنیم.


شرکت های ایمیل مارکتینگ

همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ


🔴 تعریف ساده از ایمیل مارکتینگ 🔴


منظور از ایمیل مارکتینگ این است که شما به وسیله ایمیل، اطلاعات و جزئیات محصول یا خدمات خود را به کاربران و مخاطبانتان ارسال می کنید. البته هدف از این کار فقط ارسال اطلاعات محصول نمی باشد، بلکه هدف از این روش بازاریابی افزایش ارتباط شما با مشتری، افزایش تعداد کاربران و تبلیغ محصولات و برند های وابسته به شما است. پیشنهاد می کنم که یک استراتژی هوشمندانه طراحی کنید تا از این بازار نهایت استفاده را ببرید.

 


مزایای ایمیل مارکتینگ امروزی نسبت به روش قدیمی


با توجه به سخت گیری های گوگل، امروزه محتوا های مفیدی را در اینترنت مشاهده می کنیم و به همین دلیل اکثر کاربران اینترنتی ایمیل خود را چک می کنند و پیام شما را می بینند. شما می توانید در ایمیل مارکتینگ خود شخصی سازی ایجاد کنید و اطلاعات دقیقی از رفتار کاربرانتان بدست آورید. با استفاده از قابلیت اتوماتیک کردن ایمیل ها، شما در ارسال و پاسخ به ایمیل ها دچار مشکل نخواهید شد.

بانک ایمیل مارکتینگ

همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ


دلیل اهمیت ایمیل مارکتینگ را بدانید!


اولین مورد از محاسن ایمیل مارکتینگ ، کم هزینه بودن یا حتی در بررخی مواقع بدون هزینه بودن این روش می باشد. شما فقط برای خرید پلتفرم هزینه خواهید کرد، ولی در عوض بازگشت سرمایه زیادی خواهید داشت. یکی دیگر از محاسن ایمیل مارکتینگ در این است که شما با یک برنامه ریزی هوشمندانه می توانید به حداکثر بازار هدف خود دسترسی داشته باشید. و در نهایت اینکه شما با اطلاعاتی که از کمپین خود دریافت می کنید، می توانید تصمیمات بهتر و هوشمندانه تری در آینده بگیرید.

 


🔴 نکات حرفه ای در ایمیل مارکتینگ 🔴


محتوای ارسالی:

در واقع هدف شما از ایمیل مارکتینگ این است که پیام خود را به مخاطبانتان ارسال کنید و در نهایت ارتباط بیشتری با کاربر برقرار کنید . با استفاده از محتوای مناسب، از علایق و خواسته های کاربر مطلع می شوید.

 


ابتکار به خرج دهید:

منظور از ابتکار، خلاقیت در طراحی ها است. رنگها، تصاویر و در کل طراحی قالب ایمیل را جدی بگیرید و خلاق باشید. همچنین پیشنهاد می کنم تمام حالت های نمایش را در اختیار کاربر قرار دهید تا خودِ کاربر حالت نمایش را انتخاب کند.

بانک ایمیل مارکتینگ

همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ


دلیل سازی کنید!!

منظور از دلیل سازی این است که در وجود کاربر باید یک انگیزه ایجاد کنید تا او متقاعد شود که در این ایمیل یک چیز مفیدی برای او وجود دارد.

 


اصل محتوا:

اصل کار شما محتوایی است که می نویسید. هوشمندانه و خلاق عمل کنید زیرا که محتوا سرمایه شما است.

10 ابزار برتر دیجیتال مارکتینگ


صفحه فرود:

در ابتدا اگر نمی دانید منظور از صفحه فرود در دیجیتال مارکتینگ چیست، حتما مقاله منظور از صفحه فرود چیست؟ را مطالعه فرمایید. یک صفحه فرود جذاب با محتوای مفید بسازید تا نظر مخاطب را در نگاه اول جلب کنید.

 


🔴 تاریخچه دیجیتال مارکتینگ 🔴


در اصل اولین کمپین ایمیل مارکتینگ در سال 1978 میلادی برگذار شد. در آن زمان اینترنت وجود نداشت، سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته فعالیت هایی را انجام می داد که در ادامه به اینترنت تبدیل گردید. پرونده این سازمان در سال 1990 میلادی برای همیشه بسته شد. اولین سرویس ایمیل مارکتینگ که Hot Mail نامیده می شد، در سال 1996 بوجود آمد که بعدها توسط مایکروسافت خریداری شد و امروزه با نام Outlook شناخته می شود. در سال 2003 قانون اسپم بوجود آمد تا میزان ایمیل تبلیغاتی را کاهش و محتوا را حرفه ای و مفید کند. 

انجام ایمیل مارکتینگ

همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ

کلام پایانی

تمامی مطالبی که در مقاله ی ( همه چیز درباره ایمیل مارکتینگ ) خواندیم، پیرامون روش ها و کاربرد های ایمیل مارکتینگ بود. مطالب فوق می تواند علاوه بر افزایش فروش ، مسیر هدف شما را هموار کنند. در صورت نیاز می توانید در بخش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی ، مقالات بیشتری از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی را مطالعه فرمایید.

جهت خواندن مقاله موبایل مارکتینگ را می شناسید؟ کلیک کنید

🔴 بی صبرانه منتظر نظر، انتقاد یا پیشنهاد شما در بخش دیدگاه هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *