مدیریت کسب و کار

بدون درخواست همکاران‌ تان به آن‌‌ها کمک نکنید

بدون درخواست همکاران‌ تان به آن‌‌ها کمک نکنید

بدون درخواست همکاران‌ تان به آن‌‌ها کمک نکنید،حتما این سوال برای شما پیش آمده که چه زمان هایی باید به همکاران کمک کنیم.در بسیاری از موارد می بینیم که همکاران ما به کمک نیاز دارند، آیا باید برای کمک به آنها پیش قدم شویم و یا بگذاریم خودشان درخواست کمک کنند؟

یکی از مواردی که در بیزینس کوچینگ اهمیت دارد کار تیمی و نحوه کمک رسانی به همکاران است.این سوال و این بررسی ها می تواند مشکل ارتباطی بین پرسنل شما در انجام کارهای تیمی را حل کند.

در این مقاله طی 10 روز میزان و نحوه کمک به همکاران رصد و ثبت شده است این تحقیق ثابت کرده که اگر همکاران از شما کمک بخواهند و پس از آن شما به آنها کمک کنید میزان قدرشناسی آنها بالا می رود اما اگر خودتان قبل از این که آنها از شما کمک بخواهند اقدام کنید از شما قدردانی لازم نمی شود و حتی ممکن است کار شما نوعی دخالت محسوب شود. بنابراین  بدون درخواست همکاران ‌تان به آن‌‌ها کمک نکنید.

 

چه زمانی باید به هم تیمی خود کمک کنیم؟

زمانی که بدون ارائه درخواست حتی به هم تیمی خود کمک می کنید قدردانی لازم را از سمت همکاران خود نخواهید دید بنابراین ممکن است پس از گذشت 24 ساعت انرژی شما کاهش یابد.

 

آیا زمانی که متوجه اشتباه همکاران در کارشان می شویم باید به آنها تذکر دهیم و به آنها کمک کنیم؟

شاید به عنوان یک فرد بیرونی درک درستی از مسئله نداشته باشید شاید قضاوت شما با مسئله فرافکنی ترکیب شده باشد، بدون درخواست همکاران‌ تان به آن‌‌ها کمک نکنید ،بگذارید خود افراد از شما کمک بخواهند این گونه درک شفاف تری از مسئله پیدا می کنید و همین امر  باعث احساس رضایت بیشتر در شما و همکارتان خواهد شد.

در غیر این صورت کمک های شما تاثیر کمتری خواهد داشت و همچنین ممکن است حس کوچک بینی و تهدید را برای همکار شما ایجاد کند.

 

آیا می‌‌توان کاری کرد که شخص نیازمند، خودش از شما کمک بخواهد و بدین ترتیب، مشکل را از بین ببرید؟

شاید بهترین راهکار این باشد که از همکار خود بپرسید “آیا می توانم به شما کمک کنم؟”

لحن و زبان بدن در گفتن این جمله بسیار مهم است کمک ناشی از چاپلوسی و تکبر با کمکی که بخاطر دلسوزی و حسن نیت باشد بسیار متفاوت است.

 

در زمینه کمک و پاسخگویی به مشتریان چگونه برخورد کنیم؟

این تحقیق نتیجه کمک بین همکاران به صورت اختیاری بود، اما در برخورد با مشتری ماجرا کاملا متفاوت است و بخشی از وظایف شما محسوب می شود، شما باید پیوسته به دنبال حل مشکلات مشتریان باشید.

 

چگونه در سازمان فرهنگ کار تیمی و کمک به همکار را ایجاد کنیم؟

کارکنان خود را تشویق کنید که تمرکزشان روی کار اصلی خودشان باشد، شما به عنوان مدیر یک سازمان باید محیطی را فراهم کنید که کارکنان بدون خجالت از همکاران خود کمک بخواهند، افراد مطلع هم در دسترس باشند و به همکاران شان بدون تعصب و ایرادگیری کمک کنند.

 

در بیزینس کوچینگ کلیه عوامل موثر در بیرون و داخل سازمان شما که باعث تاثیر مثبت و یا منفی در سازمان می شود بررسی می شود، یکی از موارد مهم کار تیمی است.

 

اگر مایلید درباره دوره بیزینس کوچینگ بیشتر بدانید  و در سازمان خود تحول ایجاد کنید کلیک کنید

 

برای دریافت جدیدترین مقالات و اخبار ایمیل خود را وارد کنید

[mc4wp_form id=”6908″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *